In memoriam erelid Izaäc Singadji, oud-voorzitter Sporting Ambon

10 september 2021 16:45

Doesburg – Donderdagavond 9 september 2021 is in Nijmegen op 71-jarige leeftijd Izaäc Singadji overleden. Een kleine week eerder kwam hij door domme pech met de fiets ten val in de Doesburgse binnenstad.

isaac.jpg
In 2014 rond de viering van het 100-jarig bestaan van Sportclub Doesburg is Izaäc tot erelid van onze vereniging benoemd. Met name voor zijn uitzonderlijke verdiensten als voorzitter van Sporting Ambon verdiende hij deze waardering. Van eind jaren zeventig tot de fusie in 1993 heeft Izaäc de Molukse club op de Ooi met al zijn talenten, en dat waren er vele,  op meerdere fronten gediend en geleid. Normen en waarden, sportiviteit en gezelligheid had hij daarbij hoog in het vaandel staan.

Ook voor Rood-Blauw heeft hij zich ingezet. De laatste jaren zorgde Izaäc voor promotie van de thuiswedstrijden door er voor te zorgen, dat de aanplakbiljetten op diverse plekken in de Hanzestad  kwamen te hangen. Singadji vond eigenlijk, dat hij te weinig posters kreeg. Het biljet moet op veel meer plekken zichtbaar zijn, zei hij.

Bij de totstandkoming van het nieuwe complex nam hij het initiatief om te komen tot een bestuur om het sportpark te beheren en te exploiteren. Verder was Izaäc bij de reünie in 2014 één van de twee gastheren bij de ingang van de feesttent om de aanwezigen warm te verwelkomen.

Sportclub Doesburg neemt met pijn in het hart afscheid van erelid Izaäc Singadji, oud-voorzitter van Sporting Ambon. Vanaf deze plaats condoleer ik namens alle leden en het bestuur van Sportclub Doesburg zijn vrouw Carla, familie en vrienden met het grote verlies. Ik wens jullie alle sterkte toe in deze verdrietige periode.

Heel veel dank Izaäc voor alles wat je voor onze club hebt gedaan. Selamat djalan, rust zacht lieve Izaäc.

Met Rood-Blauwe groet,

Christiaan Bruins, voorzitter Sportclub Doesburg