Missie

Mission Statement: Sc Doesburg op weg naar eeuwig bestaan!

Sportclub Doesburg en haar omgeving

Sportclub Doesburg is een voetbalvereniging in Doesburg met meer dan 350 leden en ruim 80 vrijwilligers, hiermee vormt ze een afspiegeling van haar bewoners in de breedste zin van het woord.

Sportclub Doesburg streeft naar een voorbeeldfunctie in de gemeente Doesburg waarbij het beleid gebaseerd is op de principes van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Hierbij wordt het huidige sportcomplex breed ingezet en bereikbaar voor meerdere doelgroepen waarbij de sportclub faciliteert. Deze zienswijze, vervat in onderstaand statement, betekent noodzaak tot samenwerking met meerdere organisaties en een budgettair verantwoord beleid.

Sportclub Doesburg wil de sport en de sportbeleving binnen haar organisatie en de gehele gemeenschap in de volle breedte naar een hoger niveau brengen. Daar hebben we allemaal profijt van, nu en in de toekomst, op sociaal – maatschappelijk, economisch, ruimtelijk en welzijnsgebied. Een van de ambities die de sportclub uitspreekt in hun visie is de sociaal maatschappelijke ambitie.

Sportclub Doesburg streeft na dat in de komende jaren er een sociaal klimaat ontstaat waarin al haar leden en betrokkenen met plezier samenleven, trots zijn om lid te mogen zijn en graag iets willen bijdragen aan de samenleving in Doesburg.

Dit moet worden bereikt door ondermeer sportparticipatie in de wijken en omgeving te vergroten en bruggen te slaan naar het totale (sport)verenigingsleven en hierin Sportclub Doesburg te ontwikkelen tot een maatschappelijke (sport)organisatie/onderneming en zelfs tot openbare voorziening.

Sportclub Doesburg wordt uitgedaagd om steeds meer initiatieven te ontplooien om haar maatschappelijke rol en functie te vervullen of te vergroten.

Sportclub Doesburg wil in samenwerking met verschillende partners een maatschappelijke bijdrage gaan leveren op diverse gebieden zoals; gezondheid, leefbaarheid en sociale verbanden alsmede verruiming van de mogelijkheden voor sport, spel, ontspanning en onderwijs voor meerdere doelgroepen (ouders, jeugd, senioren en mensen met een lichamelijke beperking) te genereren en deze te implementeren in haar beleid, middels samenwerkingsverbanden met (lokale – regionale) maatschappelijke organisaties aan te gaan.

Om die maatschappelijke functie te kunnen vervullen zijn volgens de overheid ‘sterke’ of ‘ondernemende’ verenigingen nodig. Sportclub Doesburg wil hier graag in investeren, aan voldoen en zich hiervoor verantwoordelijk voelen.