Sportbegeleiding

Gelijke kansen voor iedereen, Sportclub Doesburg kiest voor sportbegeleiding

Het voltallige bestuur heeft op de bestuursvergadering van 8 februari 2010 unaniem besloten om het sportbegeleidingsplan te implementeren binnen de vereniging. Zij zien dit plan als een positieve toekomstgerichte impuls voor het leefklimaat van de club.
Samensmelting van de resultaatgerichtheid en de ontwikkeling van jeugdleden gaat de club verder brengen. Het bestuur onderkent haar maatschappelijke functie en is zich bewust van het feit dat zij hiermee bijdraagt aan de sociaal- emotionele ontwikkeling van jeugdleden, in het bijzonder voor kinderen met speciale begeleidingsbehoefte. Zij streeft er naar om het talent in ieder kind naar boven te halen. De mogelijkheden zijn echter wel begrensd.

Initiatiefnemer Laurens Kupers zal de club hierbij ondersteunen. Binnen dit traject worden leiders, trainers, scheidsrechters en ouders ondersteund in de begeleiding van kinderen die behoefte hebben aan extra ondersteuning. Het gaat om kinderen met o.a. gedrags en/of sociaal-emotionele problematiek. Samen met ouders, leiders, trainers wordt een plan van aanpak gemaakt hoe om te gaan met deze kinderen zodat zij lekker kunnen blijven voetballen in hun team. In dat plan wordt met respect en begrip naar deze kinderen gekeken en ingespeeld op de specifieke ondersteuningsbehoefte. De inmiddels opgedane ervaringen met de sportbegeleiding zijn heel positief. Zij bemoeien zich niet met de sport, wel met de omgangsvormen.

Voor nadere info stuur een e-mail aan [email protected]