sportclub doesburg jeugdopleidingen

Opleiden jeugd en kader

Binnen de vereniging wordt gewerkt met een technisch voetbal beleidsplan, dat als leidraad gaat functioneren voor de opbouw van de technische, tactische, conditionele en mentale kwaliteiten van de spelers op elk prestatieniveau. De (jeugd-)teams zullen zoveel mogelijk aansluiting zoeken bij de voetbalconcepten van de KNVB. In dit kader zal er aandacht en zorg zijn voor talentvolle spelers, opdat ze op een passend niveau kunnen spelen.

In het opleidingstraject zal veel aandacht worden besteed aan de kwaliteit van de opleiding bij de mini’s en jeugd door het inzetten van o.a. gekwalificeerde trainers. Ook is er aandacht voor goede opvang als jeugdspelers overgaan naar de senioren.

Er zal naar worden gestreefd om de trainers voor de mini’s/jeugd, de senioren en de recreanten uit de eigen gelederen te laten komen. Zij zullen vanuit de vereniging de mogelijkheid krijgen hun deskundigheid verder te ontwikkelen, bijv. door het volgen van interne trainingen/cursussen en/of opleidingen van de KNVB of jeugdvoetbalopleiding.nl.

Sportclub Doesburg jeugdspelers kunnen onder meer worden opgeleid tot:

• KNVB scheidsrechter om in eerste instantie de thuiswedstrijden van de F en E jeugd te mogen fluiten.
  • KNVB pupillen trainer om de F en E jeugd te mogen trainen en eventueel te coachen.
  • assistent trainer A, B, C of D team.
  • assistent coach bij een jeugdteam.

Het doel van jeugdbeleid is enerzijds te komen tot gekwalificeerd kader dat de jeugdspeler in staat kan stellen zich individueel op een positieve en verantwoorde wijze te ontwikkelen. Anderzijds is het beleid er op gericht de jeugd een eigen plaats te geven binnen te vereniging met eigen verantwoordelijkheden met als doel bij de jeugdleden de betrokkenheid te vergroten en te werken aan het behoud van deze doelgroep.

Heb jij interesse laat ons dit dan weten via [email protected]