Doel mini-pupillenvoetbal

De jongste leden van Sc. Doesburg moeten vooral op een leuke manier kennismaken met voetballen en onze club. Met plezier spelen is voor deze 4-6 jarigen, de mini-pupillen, het allerbelangrijkste.

De kinderen moeten de smaak te pakken krijgen van het voetballen met elkaar en tegen elkaar. Wie er dan wint is eigenlijk dan bijzaak. De kinderen spelen voor hun lol en ook bij de omstanders moet de spelvreugde eraf spatten. Het leren voetballen begint pas bij de F-jes, omdat we uit ervaring weten dat mini-pupillen nog te jong zijn echte trainingen over ingewikkelde zaken als techniek en tactiek.

Het allerbelangrijkste is en blijft voor deze leeftijdscategorie dat ze na een training al weer uitkijken naar de volgende keer dat ze in actie kunnen komen. Sc.Doesburg wil vooral dat de mini-pupillen zich lekker voelen in hun voetbalshirt en dat ze een langdurige band krijgen met onze club.

Promotiefilm mini-pupillen Sc. Doesburg

Deze promotiefilm is gemaakt door LiviproDoesburg.