35+ / 45+ voetbal

Sc. Doesburg start met 35+ en 45+ voetbal

Wie doet mee?

Samen met je vrienden voetballen tegen leeftijdsgenoten, op een half speelveld waar de buitenspelregel niet geldt en onbeperkt wisselen is toegestaan. Is dat iets voor jou?

Steeds meer verenigingen starten met het aanbieden van 35+ en 45+ voetbal. Bij deze voetbalvorm spelen zeventallen op een half speelveld met en tegen spelers die minimaal 35 of 45 jaar oud zijn. Het doel is om leeftijdsgenoten met en tegen elkaar te laten voetballen en deze groep langer aan de voetbalsport te binden. Ook Sc. Doesburg start met deze nieuwe voetbalvorm. Voor de 35 en 45+-variant zijn de regels en omstandigheden aangepast. Zo wordt er gespeeld in zeventallen op een half veld. Er mag doorlopend gewisseld worden en van buitenspel is geen sprake. Negentig minuten lang zwoegen op een veld van pakweg honderd bij zestig meter tegen spelers die twintig jaar jonger zijn, hoort dus tot de verleden tijd.

Elke vrijdag om 20.00 uur vindt er een trainingsessie op het Sportpark plaats waarbij het plezier voorop staat.

Voor meer informatie neem contact op met Guido Jurok via [email protected]