Vacature Hoofdtrainer

Afbeelding1.jpg

Sportclub Doesburg zoekt voor het seizoen 2024-2025 een nieuwe hoofdtrainer. Het 1ste elftal speelt nu in de 4de klasse op de zondag. De huidige selectie bestaat uit hoofdzakelijk Doesburgse spelers en de club heeft ook het streven om dit te continueren. Sportclub Doesburg zoekt een ambitieuze en ervaren trainer die naast prestaties ook oog heeft voor de verenigingscultuur.

Onder de taken & verantwoordelijkheden van de nieuwe hoofdtrainer vallen:

• Geeft leiding aan de technische staf
  • Stimuleert het teamproces
  • Geeft aandacht aan de sociale cohesie
  • Verzorgt de trainingen op de dinsdag- en donderdagavonden en coaching op de zondag
  • Bepaalt de selectie in samenspraak met trainers 2de elftal
  • Speelt een belangrijke rol in de ontwikkeling van talentvolle jeugd binnen de selectie en heeft daarom intensief contact met de trainingsstaf
  • Vertegenwoordigt Sportclub Doesburg zowel intern als bij externe contacten

Het profiel van onze ideale kandidaat:

Een ambitieuze en ervaren trainer die naast prestaties ook oog heeft voor de verenigingscultuur en gericht is op een harmonieuze samenwerking met alle geledingen binnen de vereniging.

Is in bezit van licentie UEFA-C en ervaring heeft met het coachen van:

• 1ste elftal op minimaal 4de klasse niveau of in de rol van assistent bij teams op minimaal 4de klasse
  • Is gericht op het spelen van technisch verzorgd voetbal vanuit een eigen voetbalvisie
  • Heeft oog voor het ontwikkelen van talentvolle jeugd
  • Ervaring met het trainen/coachen van multiculturele teams is een pré

Over Sportclub Doesburg:
Sportclub Doesburg biedt al bijna 110 jaar voetballers en voetbalsters de mogelijkheden en faciliteiten om hun favoriete vrijetijdsbesteding uit te oefenen in een sociale, sportieve en plezierige omgeving op een prachtig sportpark. De club is er voor iedereen, die zich verbonden voelt met Doesburg ongeacht sekse, leeftijd, ras of geloof. De vereniging wil bijdragen aan de verhoging van het welzijn van de Doesburgse bevolking. Sportclub Doesburg richt zich de komende jaren op verdere groei van de club in zowel kwantiteit als kwaliteit. Naast de groei van onze levendige jeugdafdeling hebben we ook bij de senioren doelstellingen gedefinieerd. Met ons eerste team willen we doorgroeien naar een stabiele ambitieuze vierdeklasser, doorstroming van jeugd richting 1e /2de elftal.

Voorwaarden:
Sportclub Doesburg gaat een contract aan voor de duur van één jaar met de intentie om een meerjarige samenwerking aan te gaan. Kandidaten worden verzocht om per e-mail te reageren. Op basis van het aangeleverde curriculum vitae en korte motivatie worden kandidaten uitgenodigd voor gesprekken met het bestuur en een afvaardiging van de spelersgroep. Voor informatie kunt u contact opnemen met onze voorzitter Christiaan Bruins via e-mail [email protected]