Sportclub Doesburg JO8-1 - v.v. Dieren F3

16 maart 2013 9:30

Jorn Willems

Onbekend

De wedstrijd tegen v.v. Dieren F3 was de eerste echte graadmeter voor de F1 na hun promotie naar de 3e klasse. Ook deze ploeg had beide wedstrijden nog gewonnen.
Doordat er helaas geen TV-opnamen werden gemaakt van deze wedstrijd kan medeleider Jos Otten -die afwezig was- deze ware thriller niet meer terugkijken. Want deze wedstrijd stond bol van de spanning, met name in de tweede helft. Ondanks het gelijke spel was er dus
wel degelijk een grote winnaar: de supporters van zowel Doesburg als Dieren, die gebroederlijk door elkaar heen stonden en elkaar de overwinning van harte gunden.
Ook hier dus respect en sportiviteit zoals het hoort.
v.v.Dieren heeft twee goede spelers in de ploeg waar onze spelers de handen aan vol hadden. Vooral de spits was ondanks zijn "overgewicht" een ware plaag. Onze voetbalfreaks Richard en Holmer moeten bij hem met weemoed teruggedacht hebben aan "Der Bomber Gerd Muller". De legendarische gedrongen spits uit de jaren 70 van Bayern München en "Die Mannschaft". Maar in tegenstelling tot "Der Bomber" -die heel Nederland in 1974 in rouw dompelde- bracht de spits van v.v. Dieren juist een glimlach teweeg onder de voetbalkenners langs de lijn. De slimheid waarmee hij zijn lichaam gebruikte, leidde tot vele frustraties
bij onze spelers die bij bosjes omvielen wanneer ze met hem in aanraking kwamen. De derde goal van Dieren was er één van grote klasse, u mag drie keer raden wie die goal maakte.
We zouden echter onze spelers tekort doen die vooral de tweede helft uitstekend terugkwamen uit geslagen positie. Onze kleine man met het oerharde schot Sam Otten,
wist al snel na de rust met een mooi geplaatst schot de aansluitingstreffer te maken. Wie anders dan onze gevaarlijke spitsenduo Jort Visschers en Justin Bisselink maakten
de twee andere goals na respectievelijk een solo, en een goed opgezette aanval. De tweede helft was absoluut voor Doesburg F1, waar Dieren de eerste helft de baas was.
Qua kansenverhouding had Doesburg F1 deze wedstrijd moeten winnen. In de eerste helft kregen we ondanks het overwicht van Dieren -via Sam Otten- toch een paar mooie kansen die de keeper van Dieren echter goed tegenhield. De tweede helft was er één om van te smullen, wat een spanning, maar vooral wat een kansen, vooral voor ons. De veldbezetting was ook beter dan de eerste helft, we verdedigden ook beter mee. Dit zijn de wedstrijden waar we wat van kunnen leren, waar de weerstand groter is. We werden verplicht hard te werken, meer over te spelen, meer uit elkaar te spelen enzovoort. Dus eindelijk weer een leerzame wedstrijd na te vaak wedstrijden met twee vingers in de neus gewonnen te hebben.
Komende zaterdag op papier een nog zwaardere tegenstander, Oeken F1, nog ongeslagen na 4 wedstrijden waaronder tegen Warnsveldse Boys. Die ploeg bungelt geflatteerd onderaan, omdat ze alles verloren, maar wel tegen Oeken, Dieren en Doesburg.
Hopelijk is Hugo van Dalen er dan weer bij, met een Hugo in goede doen is de balans in de achterhoede toch wel beter. Of Hugo meedoet is nog afwachten, want ik begreep dat
hij afgelopen zaterdag meedeed met de audities voor "The Next Epke Zonderland". Of hij de volgende ronde heeft gehaald weten we niet, want de opnames moeten nog uitgezonden worden. Ik heb geen verstand van turnen, maar Hugo kennende maakt hij als "look a like" iets meer kans dan wanneer hij aan de ringen of die ongelijke brug gaat hangen.